Verkopen via bol? De 8 BESTE tips die je naar succes brengen!
Super Geld.nl - De website voor het behalen van financiële vrijheid
Geld verdienen 22 september 2019
mm
Kyle Geen reacties

Online geld verdienen maar geen idee hoe? Dit zou wel eens de oplossing voor je kunnen zijn!

Ja! Ik wil online geld verdienen!

Verkopen via Bol? In dit artikel vindt je de 8 BESTE tips die je naar succes brengen. Lees snel verder en ontdek wat de rest je niet heeft verteld!

verkopen via bol ecommerce winkelmandje met een toetsenbord op de achtergrondBen je opzoek naar een manier om online geld te verdienen, en je huidige inkomen te vervangen? Wellicht dat verkopen via Bol datgene is wat je zoekt.

Tegenwoordig hoor je het steeds vaker, mensen die artikelen verkopen via Bol.com. Het is niet gek dat deze manier van online geld verdienen steeds populairder wordt. Verkopen via Bol is namelijk een booming business! Door de mogelijkheden van het internet kunnen je zaken 24/7 doorgaan, en zijn de mogelijkheden met het verkopen op Bol.com echt eindeloos!

Wil je beginnen met het verkopen via Bol? Misschien heb je al actie ondernomen maar zijn je resultaten niet naar wens en teleurstellend?

Om jou business een boost te geven bespreek ik hieronder 8 tips die van cruciaal belang zijn om succes te behalen met het verkopen van artikelen via het platform van Bol.com.

verkopen via Bol, te veel concurrentie?

Anno 2019 zijn er veel mensen actief op het verkoop platform van Bol.com. Sommigen zullen hierdoor gaan denken dat er veel concurrentie is. In feite hebben ze gelijk, er zijn namelijk veel mensen op Bol die elkaar na-apen en dezelfde producten verkopen.

Maar begrijp wel even goed dat Bol.com mega groot is. Wanneer je aan onbekende mensen vraagt of ze Bol.com kennen, zullen ongetwijfeld 9 op de 10 mensen ”ja” antwoorden.

Eigenlijk betekent dit dat het niks uit maakt dat er al veel mensen verkopen op Bol. Er zijn namelijk miljoenen potentiële klanten aan wie jij jou producten kunt aanbieden, dankzij de bekendheid van Bol.com. Zolang jij jouw klanten waarde kan bieden, en jezelf weet te onderscheiden van de rest, dan komen de verkopen vanzelf.

Wanneer je deze tips hieronder toepast zul je gaan merken dat je resultaten gaat boeken. Wees niet een schaap dat alle andere schapen volgt.

Wees uniek, bied waarde, en maak een onweerstaanbaar aanbod voor de potentiële klanten!

Goede reviews trekt klanten aan (tip 1)

Reviews over je producten kunnen 2 kanten op gaan. Goede reviews kunnen meer klanten aantrekken. Slechte reviews verminderen het vertrouwen en de verkopen. Het lastige is dat een klant de vrije keuze heeft of hij/zij een review wilt plaatsen. Daarnaast heb je ook niet in handen wat ze zullen zeggen.

Ook is het krijgen van reviews belangrijk voor je positie binnen Bol.com. Hoe meer reviews je krijgt, hoe hoger je komt te staan.

Een van de makkelijkste manier om reviews is te krijgen is door het gewoon even te vragen.

Ik heb veel producten van Bol besteld waarbij ik een kaartje van de verkoper kreeg waarin ik werd gevraagd om een review te plaatsen. Dit is heel effectief, en een goede manier om in contact met je klanten te komen.

hieronder de twee belangrijkste tips:

  • Bied je klant iets waardevols aan in ruil voor een review. Denk hierbij aan een korting op de volgende bestelling, een extraatje of een gratis e-book. Houd het leuk en interessant voor je klanten.
  • Wanneer je een bestelling krijgt, kun je een kaartje bij het pakketje doen waarin je de klant netjes vraagt om een review. Leg op dit kaartje ook stap voor stap uit hoe je een review moet plaatsen.

verkopen via bol review met een sterrenbeoordeling

 

Verkopen via Bol? product foto’s moeten uitblinken! (tip 2)

Je product foto’s moet uitblinken! Dat is echt van cruciaal belang, en kan je succes bepalen als zakelijk verkoper op bol. Is je foto onduidelijk of blokkerig? dan kun je hem beter niet gebruiken.

Zorg altijd dat de product foto scherp is, en dat je producten vanuit alle aspecten te zien is.

Je moet begrijpen dat dit samen met de titel het eerste is wat potentiële klanten te zien krijgen. Dit is het beslismoment waarin de mensen kiezen om op jou product te klikken of niet. Maak hier dus gebruik van, zorg dat het aantrekkelijk klinkt en strak er uit ziet.

Ik kan begrijpen dat je niet gelijk een hele investering wilt doen in een foto studio. Dit is ook helemaal niet nodig. Ik zou je adviseren om het maken van product foto’s uit te besteden aan een foto studio. Zo hoef je zelf geen dure apparatuur aan te schaffen, én kan je jezelf veel tijd besparen.

Kort gezegd zorgen goede product foto’s voor een vertrouwen tussen de verkoper en de klant. Zo weten je potentiële klanten dat jij een professionele verkoper bent waar ze op kunnen rekenen.

Tips voor schitterende product foto’s:

  • Zorg voor een heldere witte achtergrond op de hoofdafbeelding.
  • Maak een paar lifestyle foto’s.
  • Fotografeer alle aanzichten van het product.
  • Maak ook foto’s van de verpakking.
  • Zorg dat je de belangrijke kenmerken van je product ook fotografeert.

Zorg dat je deze punten meeneemt in het maken van je product foto’s Wanneer je dit aanhoud zullen je producten veel klanten aantrekken.

foto studio met een camera en andere fotografie apparatuur

Productomschrijvingen maken het verschil (tip 3)

Het hebben van een goede productomschrijving is tegenwoordig heel belangrijk. Dit om meerdere redenen. Google houdt namelijk van kwalitatief goede content en rankt deze dus hoger in Google, waardoor jij meer potentiële klanten naar jouw producten krijgt.

Hiernaast is het hebben van een goede productomschrijving ook net datgene wat je potentiële klanten over de streep kan trekken om tot aankoop over te gaan. Wees uniek en doe net dat ene wat de rest niet doet. Het moet duidelijk zijn wat het product doet en welke functies het heeft. Vermeld welke voordelen jouw product hun oplevert.

Maar houdt het vermakelijk en aantrekkelijk voor de klant. Maak hier dus geen doodsaaie lijst van. Jij moet een onweerstaanbaar aanbod weten te creëren, waarop jou potentiële koper gewoon geen nee op kan zeggen. Verplaats jezelf in je doelgroep en schrijf alsof je tegen ze praat.

Het is belangrijk om in korte alinea’s te schrijven en dik gedrukte tussenkopjes te gebruiken. Zo behoud je het overzicht voor de klant. Benoem in deze tekst ook alle kenmerken van het product en zorg ervoor dat je klanten niet met vragen blijven zitten. Het is de bedoeling dat je deze allemaal beantwoord in je omschrijving.

Wees ook eerlijk over de eventuele nadelen van je product.

Je wilt geen klanten hebben die nog met vragen zitten omdat jij te onduidelijk bent geweest. Voordat je een tekst gebruikt kun je hem het het beste nog even nalezen en jezelf afvragen wat er nog eventueel verbeterd kan worden.

Functies VS voordelen (tip 4)

Functie VS voordelen: wat is het verschil?

Simpel gezegd, een functie is iets wat je product heeft of is. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld: dit scheermes heeft 5 scheerbladen.

Dit vertelt je iets over het functioneren van een product. Of bijvoorbeeld een koffie machine die je koffie binnen 30 seconde zet. Dit zijn allemaal functies van een product.

Een voordeel is anders.

Een voordeel is niks anders dan een uitkomst of resultaat voor de klant, door het gebruiken van jouw product. Bijvoorbeeld de klant koopt (ik noem nu maar wat) een Mp3 speler bij jou, en deze Mp3 speler heeft 10 Gigabyte aan geheugen.

In plaats van dat je dan vertelt dat het product 10 Gigabyte aan opslag heeft, kun je ook zeggen: met deze Mp3 speler heb je overal 5000 nummers in je broekzak!

Dit klinkt veel boeiender dan een saaie lijst van functies, en is ook precies de reden waarom mensen bij jou zullen kopen.

Op deze manier maak je het gewoon interessanter voor de klant omdat deze gelijk weet waar hij/zijn aan toe is wanneer ze dit product kopen.

Kortom, features tell, and benefits sell.

Saaie titels verkopen niet (tip 5)

Ook een belangrijke onderdeel, is de titel van je producten. Net zoals de product omschrijving en de foto’s zijn de titels ook belangrijk. Helaas wordt hier door de meeste niet over nagedacht en lopen ze dus conversies mis. Besef je goed dat een product titel de beslissende factor kan zijn voor je potentiële klant.

Maak het sexy en houdt het aantrekkelijk. Het is belangrijk dat je een pakkende titel kiest voor je producten. Stel je verkoopt een kattenbed. Dan zou je de titel bijvoorbeeld ”zwart kattenbed” kunnen noemen. Alhoewel dit niet fout is, is het verstandig om je titel wat aantrekkelijker te maken voor de klanten.

Je zou er in i.p.v. ”zwart kattenbed” ook iets anders van kunnen maken. Bijvoorbeeld: Catpro© |
comfortabel & zacht kattenbed. Dit klinkt al een stuk aantrekkelijker.

Wel is het verstandig om te onderzoeken wat veel verkeer binnen brengt via Bol.com en Goolge. Dit kun je doen met de zoeksuggestie’s van Google, maar er zijn ook veel tools voor te vinden zoals KWfinder.

Maar nogmaals, probeer gewoon een onweerstaanbaar aanbod te creëren voor je klanten en onderscheid jezelf van de rest. Wees uniek, bied waardevolle informatie en producten aan en klanten zullen binnenstromen net water.

snelle levering, steepje voor (tip 6)

Voor de hand liggend, maar zeker niet onbelangrijk, is de levertijd van je producten. Wanneer je producten verkoopt via bol, zorg dan voor een snelle levering. Ook Bol vindt dit belangrijk, en wanneer jij sneller bent dan je concurrenten zul je ook een streepje voor krijgen. Wat uiteindelijk dus resulteert in een hogere positie binnen Bol.com.

Bol geeft haar zakelijke verkopers ook de mogelijkheid om de logistiek door Bol zelf te laten doen. Zo zijn je producten altijd verzekerd van een snelle levertijd. Op deze manier zul je altijd een stapje voor liggen op je concurrenten die hier geen gebruik van maken.

Voor 23:59 besteld is morgen in huis! Bijkomend voordeel is ook dat dit je heel veel kostbare tijd zal schelen. Je hoeft namelijk geen pakketjes in te pakken, op te sturen, je hebt geen klantenservice en je hoeft zelf geen voorraad aan te houden. Dit wordt voor je gedaan wanneer je gebruik maakt van de logistiek van Bol.com.

Houd je prijzen in balans (tip 7)

Veel klanten shoppen op Bol om de de voordeligste prijs te vinden. Als je verkoper op Bol.com moet je weten wat voor prijzen jouw concurrenten aanbieden, en hoe je jouw prijzen aantrekkelijk houdt voor je klanten.

Wanneer je producten niet erg uniek zijn zul je wat onderzoek moeten doen om erachter te komen voor welke prijs je jouw producten het beste kunt aanbieden.

Je kan bijvoorbeeld naar jou product zoeken op Bol en de prijs sorteren van laag-naar-hoog. Op deze manier zul je er snel achter komen wat de prijzen van je concurrenten zijn zodat je hier op kunt inspelen.

vrouw probeert keuze te maken uit meerdere percentages

Blijf jezelf verbeteren (tip 8)

Je producten verkopen via Bol zal zeker niet vanzelf gaan. Als je serieus bent over het verkopen van grote hoeveelheden producten, zul je jouw prestaties nauwkeurig bij moeten houden en constant bezig zijn met het verbeteren van je proces.

Houd je verkopen ook goed in de gaten (of het nou stijgend of dalend is), je beoordeling als verkoper en het aantal terugkerende klanten. Aangezien dit belangrijk is in het bepalen of er ruimt is voor verbetering of niet.

Blijf verbeteren en uiteindelijk zul je een meester in je vak worden!

Verkopen via bol? Pas deze tips toe en zie resultaat!

Je weet nu dus welke tips je kunt toepassen om het maximale uit je verkopen via Bol te halen. Gebruik de bovenstaande 8 tips, ga ermee aan de slag, en ik weet zeker dat jij binnen de kortste keren het record van je dagelijkse verkopen gaat verbreken!

Wil je gaan beginnen met het verkopen via Bol.com? Meld je hier dan hier aan, ga direct aan de slag als zakelijk verkoper en begin vandaag met het opbouwen van je online imperium!

resultaten tegen excuses bord in de buitenlucht

Succesvol verkopen via bol dankzij de BOL Masterclass

Nu weet je dus welke tips je kunt gebruiken meer verkopen te realiseren als verkoper op Bol.com.

Om er zeker van zijn dat je de tips goed toepast, en het maximale uit je business kunt halen. Raad ik je aan om te beginnen met de BOL Masterclass van Jia Ruan.

De BOL Masterclass bevat alle tips, tricks en informatie die je nodig hebt om groot succes te behalen als verkoper op Bol. Het is een simpel te gebruiken alles-in-1 pakket waar alle aspecten worden behandeld zodat ook jij met succes jouw producten kunt verkopen.

Wil je verkopen via Bol, of haal je nog niet het resultaat dat je gewenst had? Dan is de BOL Masterclass zeker een aanrader!

Meer informatie over de BOL Masterclass? Meld je aan voor een GRATIS training van Jia Ruan, en leer 5 SIMPELE stappen om succesvol te verkopen via Bol!

Ja! Stuur me naar de training!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *